/swojana/

piątek, 24 maja 2013

Opis Dziedzic - z zeszytu szkolnego Rozalji Buczkówny

Rozalja Buczkówna - uczenica dziadka Emila Kielocha z 7 - klasowej Szkoły Powszechnej w Dziedzicach. Prawdopodobnie zachowano jej zeszyt ze względu na jej szczegoóne uzdolnienia literackie.

Opis Dziedzic

Dziedzice są ładnem miasteczkiem, które leży częściowo w dolini, a częściowo na wyżynie. Znajduje się tu dużo pięknych domów wraz z ogrodami. Prócz domów znajdują się i pola, kóre w lecie uginają się od złotych kłosów napełnionych ziarnami. Gdzieniegdzie rozpościerają się łany pstrzące od kolorowych kwiatów. Między polami znajduja się ścieżki ubrane w zieloną trawę. Przez Dziedzice przepływaja nieduże rzeki. Największa i najpiękniejsza jest rzeka Wisła. Gdy byłam młodsza i chodziłam do 5-tej klasy, poszłam ku Wiśle, a ona starsza opowiadała mi różne bajki o tej cudnej rzece. Dolina Wisły w Dziedzicach jest bardzo ładna. Dziedzice są ważnym węzłem kolejowem.Przez to urocze miasteczko przechodzi dużo ulic i dróg. Koło szkoły znajduje się mały lecz ładny kościół. Jest on zbudowany w styku gotyckim. Co dnia i w niedzielę ludzie śpieszą do niego, by się pomodlić. W Dziedzicach znajduje się duży dworzec kolejowy. Znajduje się tu i pomnik. Koło Domu Narodowego jest rynek, na którym raz w tygodniu można zobaczyć mase ludzi, którzy sprzedawają lub kupują różne rzeczy. Tego roku powstało dużo nowych domów. I z tego wnioskujemy, że za parę lat powstanie z tego miasteczka duże miasto.
Dziedzice, dnia 17 czerwca 1929

[zachowano oryginalną pisownię-przyp.swojana]


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz