/swojana/

piątek, 17 lutego 2012

Cena zamęścia

8 listopada 1894 roku, Paweł Kieloch - Wrona, syn Józefa i  Marii primo voto Kielochowej, secundo voto Jurczykowej (a mój pradziad), spadkobierca gosdpodarstwa na Piasta 6, poślubił Marię (zwaną Marjanną) zd. Wrzoł, zawołanie Krzystek (moją prababkę).
"Wrzołowie z Zabrzega byli wzorowymi gospodarzami ceniącymi swoją godność osobistą obywatelami, działaczami na niwie społecznej i narodowej"
(Na gospodarstwie Kielochów -Wronów na przeł. XIX i XX w., Emil Kieloch)
Uroda nie miała tu  nic do rzeczy, bo gdyby miała...cóż, możliwe, że posag musiałby być dużo większy...
Marjanna
Posag: 4100 reńskich  (około 8200 koron austriackich)
dwie krowy dojne (plus pieniądze na zakupienie trzeciej)
odzież
bielizna
pościel na dwa łóżka
To zdjęcie z późniejszego okresu, pewnie I wojny światowej.
Ślub MEZALIANSEM nie był.:)


WŁAŚNIE SPOSTRZEGŁAM... MAM PODBRÓDEK PRADZIADKA PAWŁA! IDENTYCZNY! A WIĘC TYŚ MI TO UCZYNIŁ...DZIĘKUJĘ!:) AKURAT TEN FRAGMENT MNIE JEST FAJNY:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz